Det är oerhört skrämmande att jag känner så stor skillnad nu jämfört med då. I detta nu så riktigt njuter jag av att kunna få vara den mamman jag alltid velat vara. Kanske inte skrämmande för dig, men oerhört för mig. Känslan att jag har missat allt med storasyster, känslan av skam just för att jag mår bra med lillasyster. Jag älskar båda mina två flickor, det är inte det, utan det är att jag spontant kan pussa och snusa lillasyster i nacken och viska till henne att jag älskar henne. Medan med storasyster måste jag påminna mig om att tala om det för henne. Hon har inte gjort något fel, hon har inte gjort sig förtjänt utav att ha en mamma som inte mår bra. Det storasyster har gjort sig förtjänt utav är en mamma som är lycklig och som kan njuta av båda tjejerna.

Vi tar en kvart om dagen storasyster och jag. Det kanske inte låter mycket, men för mig är det en kvart utan ångest, utan panik, utan skuldkänslor. En kvart med all fokus och kärlek till storasyster.

Jag är lycklig att jag kan uppleva alla känslor med lillasyster och oerhört tacksam för att få uppleva allt mysigt med henne.

Mina flickor är mitt allt ♡

Kommentera

Publiceras ej