Mitt ljus i mitt mörker.
Min stora kärlek.
Min revansch.
 
Dagen då jag fick reda på att vi väntade dig. Oj som du vände livet upp och ner för mig.
Så många rädslor som kom. 
 
Du lärde mig vad moderkänslor är. På en sekund. Din första sekund. 
Så kär.
 
Du var orsaken till att jag fortsatte andas.
Jag ville se dig fylla två. Nu är vi här.
Du har fyllt två.
Jag är på en bättre plats.
Din storasyster och jag är på en bättre plats.
 
Min Äiti såg aldrig mig fylla två. 
Hon hade älskat dig. Hon hade haft dig nära sitt hjärta.
Jag ville ha denna dag med dig.
 
Du har lärt mig så mycket. 
Du är en fantastisk flicka som skrattar, busar och testar. Testar allt.
Din plats i mitt hjärta är självklar.
Jag tackar Gud för dig.
För att just du kom till oss.
Mitt hjärta är fyllt av kärlek till dig.
 
Grattis på födelsedagen älskade lillasyster! 

Kommentera

Publiceras ej