Det här med utvecklingsfaser hos barn alltså!

Storasyster har sedan hon var fyra dagar sovit i sin egna säng i sitt egna rum. Nattningsrutinen har varit i 20 månader likadan. Borsta tänder, byta blöja, pyjamas på och bums i säng.

Förra veckan vaknade storasyster mellan 00:30 och 04:00 och var klarvaken.
Denna veckan har hon vägrat somna i sin säng. Helt hysterisk. Ju mer hon trilskas ju argare blir jag, ju mer frustrerad blir jag. Hon vill enbart somna i famnen på maken/pappan.
Detta är i och för sig inget problem, mer än att storasyster är hemma från dagis nästa vecka. Hur i helvrte gör jag då? Hon bits, slåss, sparkas och skriker när jag håller henne för att hon ska sova. Hos pappan lägger hon sig till rätta och somnar utan fajt.

Jag blir frustrerad, ledsen, upprörd, besviken på mig själv. Vad är jag för jävla förälder som inte kan ge mitt barn trygghet och ro för att kunna sova. Jag får hjärtklappning och magknip.

Kommentera

Publiceras ej